Jumaat, 21 Oktober 2011

Kesetiaan Yang Abadi

HOCHIKO
Pernah menonton filem Hochiko?                                                                                                                        
 sebuah karya yamg membuka mata kita agr menghargai makhluk lai yang bukan manusia.memaparkan kisah kesetiaan yang tak berbelah bahagi .
waktu english kat skolah aq lain sket...kitorang boleh tonton movie english.dan sehinggalah sir bukak filem ni....
ko tau aper berlaku?

-mula2 aq bosan sebab citer dier pasai anjing je memanjang
-tapi ko akan tersentuh tgok kesetiaanya pada tuannya.
-walaupon tuannya dah mati..
-kasih sayng antara seekor anjing dan manusia.
-sangat setia sang anjing
-walaupon tuan dier dah mati....itulah yang di katakan kesetiaan yang abadi.......

dan cuba ko bandingkan dier manusia zaman sekarang.......sangat teruk.....lebih teruk dari binatang...
itulah realitinya..kadang2 kita tak sedar,kita telah buat silap....
sampai tergamak buang anak..perhambakan diri ggn dunia....
cinta dan kesetiaa manusia sepatutnya pada Allah..
hingga akhir hayat..
mcam HOCHIKO...sgt setia depan stesen ketapi...
tnngu tuannya yg tak kunjung tiba..


tapi sumpah kelako pon ader...yelah,kitorg tido je pown..adoi....biler masyarakat nak membngun(chee....)
yg nangis tu nangis ala2 hindustan gitu....tisu2 lagi...baguiiss2=pencapaian yg memberangsangkn(eehhhh??)
apa2 pown,movie ni bwak bnyak ,mesej-hargailah bintang....
bukan jer anjing..tenuk,cipan ,kucing utan or whatever..
dengan hati yg ikhlas....
jagailah 'mereka'..:)


DI TUlis  deNGan Penuh KePOyoAN..HAHAH