Khamis, 22 Disember 2011

Dunia ada sempadan

Salam.
pertama sekali aku nak minta maaf sebab lama bertangguh nak update blog ni.sama macam aku
bertangguh buat homework yang bertimbun-timbun tu.tahniah juga kepada calon PMR 2011-terbaik dalam 4 tahun ni.SMKTR pun dah meningkat khabarnya.begitu juga dengan Zealot Boes,batch Form 3 yang gempak
tu.dapat kalahkan I-GOP walau SABDA tumpas di tangan SEMESTI.lupakan saja PMR.
itu cuma setengah dari kehidupan jika nak dibandingkan dengan kehidupan di universiti.beranak -pinak,cucu-cicit,cirit -birit(ehh??).

dah,dah.aku nak sentuh kali ni pasal 'dunia ada sempadan'.pernah dengar orang cakap macam ni

'dunia sekarang tanpa sempadan.depan mata jerk boleh dapat'

bagi aku,dunia mesti ada sempadan.macam mana kalau Malaysia tak ada sempadan dengan Thailand?
aku yakin,sekarang ni korang mesti garu kepala tak paham sebab aku cakap siam. satu haram tak paham hahaha.macam mana kalau haiwan boleh bercakap?konfem aku tak yah gi skolah sebab kucing aku boleh ajar kat rumah.maka kuranglah ajar aku.hahahah.
.#agak kurang ajo!

mari kita tinjau -macam mana boleh orang cakap 'DUNIA TANPA SEMPADAN'

#1990-an
ni zaman M-POP,kakak Elite,Kru muda belia lagi.eh,aku ada tak masa ni?ada,tapi tak kuar lagi.haha.
zaman ni,kalau tanya apa menda tu Facebook-semua akan gelek..eh..geleng kepala 360 darjah..
ponin sebab tak tahu camna nak jawab.



 yang dorang tau komputer jer.tu pun dah nak masuk alaf baru.
time nak tahun 1997-1999,orang dah start sibuk pasal e-mel.tapi ada gak yang tak tau.haa..masa ni lah aku
menjelma.kahkahkahkah.



kau boleh tengok bukan main besar lagi skrin dier.hahahah.tetikus pun dah macam roti dah.
aku yakin,masa ni memang mimpilah nak cocok pendrive.lubang panjang tu?
itu untuk disket.err..

'apa disket tu?'

jawab si emak 'sejenis biskut kowtt'..

pernah suatu ketika aku bagi disket kat cikgu.fuhh..jenuh nak bukak.cikgu tu dah tahan gelak dah.
aku paling takut kalau dier cakap...

' canggih betul pendrive  awak'

hahaha.tak tau pulak zaman sekrang ramai tak pakai benda tu.betul2 aku ketinggalan zaman lah....- - '.



#2000-an

zaman ni dunia semakin mengecil.sebab?ya, bermula dengan ipod-manusia gilakan gadjet!
lepas tu Internet mula 'membiak'...tapi tak ada lagi Facebook,Myspace,Friendster atau berapa banyak yang 
kau nak! manusia baru ada yahoo mesenger atau Google mail.
mereka hanya melayari laman internet-tak laman sosial langsung!
 dan sekitar 2005-2008,manusia mula berinteraksi sosial kat shoutbox setiap website.


blog?.hah,baru nak berjinak2 dengan remaja.aku ada baca satu artikel sekitar 2009-blog didominasi 
oleh golongan dewasa.apa kau nak gelak?rileks,aku pun merah muka  tahan gelak ni.
kalau penulis masa tu tengok remaja skang giler blog-mau pengsan.
masa ni?haa...Meet Uncle Hussin popular weyyh....Facebook cuba melebarkan sayapnya
di ikuti ngna Twitter...aku?baru f2...err.baru belajar chapter Circle f2.masa ni rasanya -ya rabbi,susah lol!


#dunia ada sempadan.

ya,dunia mesti ada sepadan dan batasan.internet tak semestinya bagus,tak semestinya tak bagus.
bagus tapi tak bagus.walaucamna pun bagus .ehh?berapa banyak bagus daa...
lantaklah.bergantung pada korang lah nak wat aper pon.aiman tak kisah....hahahh.sebab apa ada sempadan?
meh tengok ni

hina islam5 Makcik Hajjah Sitt Al Wuzara Hina Islam? Bakal Dihukum Selepas Ini?

inilah akibatnya kalau tanpa sempadan atau batasan.semua benda di rasakan boleh di buat.
haisshh,macam-macam kehidupan.semoga Allah sentiasa lindungi kita.






psst-aku ada friendster,tolong gelakkan akuh!

2 ulasan: