Rabu, 14 Disember 2011

Bila dah terhantuk.....

Salam.
hangat.panas.kontroversi .sensasi.berapi. itulah yang boleh menggambarkan betapa popularnya
isu TENGKU SOPHIA.eh,siapa perempuan ni?.kuno giler kau!
baiklah,biar aku story.Tengku Sophia merupakan seorang gadis Indonesia yang telah mencetuskan
kontroversi apabila menghina Islam dan negara-negara jirannya terutama Malaysia.
sakit hatikan?ya,aku akui,sebagai warganegara bumi bertuah ini,aku sangat bengang dengan dier.
yelah,sudahlah hina agama suci Islam,negara tempat aku dilahirkan,dibesarkan pulak.
lagi hot temper aku naik..tapi semua tu tak ada makna lepas...







  • wahai kawan-2 ku , ampunkan dosa-2 ku , sebenarnya , kita dah tersilap , account tengku sophia dah kena hack , ni yang real https://twitter.com/#!/imtengkusophia. marilah lah , kita bersama-2 berdoa untuk dia , agar kuay kan dirinya , dengan dugaan yang Allah ♥ berikan , dan sama-2 lah kita berdoa untuk diri kita , agar diampunkan dosa , kerana telah memfitnah tengku sophia . ini semua kesalahan diri saya . maafkan saya .

    twitter.com
    Instantly connect to what's most important to you. Follow your friends, experts, favorite celebrities, and breaking news.
ha...kalau nak gelakkan aku gelaklah.aku yakin, ramai lagi yang kutuk dier.sekarang,laman twitter dier dah tak ada.sebab apa?aku tak tau.yang ada cuma l2 laman twitter yang mengaku sebagai Tengu Sophia.tapi
dalam statement yang memohon maaf.nah! lagi satu masalah timbul,mana satu yang asli.
aku hanya geleng kepala.dunia sekarang,kalau dah maju lagi teruk otak manusia.

err..follow aku kat twitter..ceh!https://twitter.com/#!/AreAfiq

tapi,bila kita dah terhantuk macam ni,baru kita nak tunjuk bagaimana 'sejatinya' kita
 mempertahankan agama dan maruah negara dari di caci.

kenapa tak dari dulu lagi buat camtu?tutup aurat kau,jaga batas pergaulan kau,hafal rukun negara,
nyanyi lagu negaraku sambil diri tegak.aku pun pesan kat diri aku sendiri-bukan bagus sangat.
alahai manusia...kenapa macam ni yek?
aku percaya,kalau ditanya generasi dinihari,mesti ramai yang nganga ditanya rukun negara
 mulut masuk biawak pastu muntahkan..nganga balik.eh..merepek apa aku?


ternyata setiap berlaku ada hikmahnya.aku tau walaupun si 'peng-hack' akaun twitter
Ts ni tak bermahajara lela macam 3 hari   yang sudah atau maharaja lawak mega,mesti kita tak buka mata.
hanya mampu melopong buat tak endah.

so,kita berhentilah mengutuk tengku ke,tunku bersalin ke,bangku ke..yang penting
masing2 mau ingat untuk jaga kehidupan kita.
dunia sekarang sangat mencabar,ramai manusia dah hilang pedoman.mungkin aku? kau?
 macam-macam mausia buat.
termasuklah cari publisiti dengan menjadi mereka yang bukan kita..




5 ulasan:

  1. Kalau ada iman yang kuat pasti kita xlalai..jalannya telah dibuka..Manusia yg pilih,samada ke jln yg lurus or vise versa. :)

    BalasPadam
  2. Liana Norazmi -betul.kite yang patut pilih.semestinya A

    BalasPadam
  3. Dahhhhhh sudah , Tengku Sophia memang dari dulu dah agak Fake nya . Tapi yg nak tauu kebenaran twitternya , entah laa . Biar kan

    BalasPadam