Khamis, 1 September 2011

Syawal yang berlainan

Kini,masa memisahkan semuanya.yang tinggal  hanyalah memori masa lalu.kita tak kan dapat nak undur balik.kAu tahu,apa aq rasa kalo ingat balik kenangan hari raya,?? aq hanya pandang ke langit,pejam mata,tengok apa yang telah terjadi di fikiran.syawal amat bermakna buat diriku.aq pon tak tau,knapa q sayang kan ramadan n syawal...kedua2 bulan ni sangat bermakna kalo kita pandai mewarnakannya.apa rahsianya?ko amik la quran..sejadah..beibadatlah..itulah satu2nya cara kita mencorakkan syawal dan ramadan....ziarahi kubur org yang tiada.tatkala org lain  bergembira,jangan sesekali lupakan yg dah pergi...


arwah tok ayh n mak aq..opah ayh aq...uncle rodi..abng lan....cik ros...semua yang pernah muncul dalam hidup aq..tak kira sedara atau jiran....kamu semua sangat bermakna.pernah bersama afieq..afieq sentiasa doakan kamu semua berbahagia hingga akhirat.
dan kita?bile lagia kan ikut jejak diaorang?
ntah,tak tau gi......biler2 masa...tak kira syawal atau ramadan waima zulkaedah n blan lain sekali pon....

kematian akan datng juga.
meterial tak menjamin keseronokan kita berhari raya....ko tau naper?sebab,ketaksuban kitalah yang menyebabkan raya tak jadi.cukup berserdahana.syawal akan lebih jadi bermakna kalo kita macam tu..so,
konklusinya=nikmati syawal korang dengan penuh keharmonian hidup......
kesyukuran dan keinsafan....

sebab aidilfitri akan berlalu seperti ramadan n org2 tg pernah muncul dlam hidop kita...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan